joi, 26 iunie 2008

Pagini neobrăzate

Cu câteva săptămâni în urmă, la chioşcul de unde cumpăr cartea de miercuri am avut parte de o mică modificare în rutina replicilor schimbate cu vânzătorul, un băiat destul de tânăr cu tricou în culorile steagului Braziliei. M-a întrebat dacă am 18 ani pentru că urma să cumpăr o selecţie de literatură licenţioasă. L-am recompensat cu un bacşiş destul de consistent pentru complimentul implicit din întrebare. Nu am mai auzit-o de pe la 14 ani.

Următoarea dată când am trecut pe acolo l-am văzut citind cartea în timpul orelor de program, m-a întrebat dacă am început lectura şi mi-a zis că pe el l-a ameţit de tot. Nu mi-am dat seama decât după ce am citit-o şi eu că motivul suferinţei era cel mai probabil vertijul cauzat de reducerea nivelului de oxigenare al creierului, sângele fiind direcţionat năvalnic înspre alte zone.


***

1600, Mark Twain

"Apoi vorbi moara stricată, Sir walter, de oameni din ăle mai îndepărtate plaiuri din America, de nu se-mpreunau până la etatea de treizeci şi cinci de ani, femeile fiind de douăzeci şi opt, şi n-o făceau decât o dat' la şapte ani.
Regina: Ei, cum îţi pare, domniţă Helen? Să te trimet acolo ca să-ţi păzesc neprihănitul pântec?
Domniţa Helen: Rogu-vă, Măria Ta, bătrâna-mi doică m-a sfădit că-s felurite căi de a-L servi pe Dumnezeu decât să-ţi pui lăcată între coapse; dar gata-s şi în ăst fel, de Măria Ta ne e pildă.
Regina: Doamne Dumnezeule, chibzuit răspuns, copilă."


***

Scrisoare către preşedintă, Theophile Gaultier

"În altă seară, am mers în vizită la o tânără frumuseţe care, după ce a făcut nişte mofturi şi s-a asigurat că nu suntem turnători, şi-a dat jos rochia şi şi-a desfăcut cercurile, ca să-i putem pipăi în voie nurii fără a ne sta în cale nimic. Pieptul ei a explodat în cameră, a desprins acoperişul, s-a revărsat pe via Condotti, s-a rostogolit spre Corso, până în piaţa Veneţiei şi ne-a lăsat copleşiţi sub un potop de crini şi roze (stil Dupaty)."

Un comentariu:

Anonim spunea...

Femeile s-au maturizat tot timpul mai repede decat barbatii, dar mai devreme sau mai tarziu le suna si lor ceasul biologic. Sunt exceptii si intr-un capat (Hugh Heffner) si de cealalta( familisti fericiti la 23 de ani). Din fericire, avem dreptul ca noi sa facem selectia, nu sa o faca altii pentru noi.